Trust GXT 708R Resto - Reviews

• Test panel 8.2 dec 2021
Bekijk 3 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Trust GXT 708R Resto op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Lucasfloris97 30-10-2022

Topper onder de game- stoelen!

Geschreven voor: Trust GXT 708R Resto

Geen nieuwe ervaringen maar uitsluitend content met deze ergonomische gamestoel!
Een echte aanrader voor iedereen met rug/ nek/ schouder- klachten!

Pluspunten

• Eegonomisch
  • Verschillende standen in te stellen
  • Zeer degelijk materiaal

d***********@k********* 12-07-2022

Super fijne ergonomische Trust Resto gamestoel

Geschreven voor: Trust GXT 708R Resto

Deze fijne Trust Resto gamestoel heb ik mogen testen. Na een half jaar beleefd mijn zoon er nog erg veel plezier van om zo comfortabel te kunnen gamen.
Het is erg fijn dat hij in zoveel verschillende standen ingesteld kan worden. Voor iedere lengte want ook mijn man vind het een erg comfortabele stoel tijdens race- spellen. Voorheen kreeg hij last van zijn schouders en nek na een tijdje gamen maar met deze stoel heeft hij daar geen last meer van met dank aan het nekkussen.
Mijn mannen zijn erg tevreden en zouden de gamestoel aanbevelen.

Pluspunten

• In hoogte verstelbaar
  • Nekkussen
  • Armsteunen in hoogte verstelbaar

Minpunten

• Niet kunnen ontdekken

d***********@k********* 19-03-2022

Trust GXT 708R Resto Review

Geschreven voor: Trust GXT 708R Resto

Een aantal maanden geleden heb ik de trust gaming stoel mogen testen en ik ben nog steeds erg tevreden over deze stoel met goed zitcomfort, goed wendbaar en in verschillende standen te zetten zowel hoogte en ook de armsteunen. Het is echt een upgrade in vergelijking met de gamingstoel die we hiervoor hadden dus ik kan hem van harte aanbevelen voor uren lang game plezier zonder een pijnlijke rug/ nek of schouder.

Pluspunten

• In hoogte verstelbaar
  • Goede nek steunen
  • Zeer degelijk materiaal

Minpunten

• Niet kunnen ontdekken

j******@h********* 16-12-2021

Kwalitatief goede stoel

Ik heb deze Trust GXT 708R Resto
gamers stoel een paar week mogen testen.
De installatie ging zeer makkelijk, dus ik had hem  zelf vlot en zonder hulp in elkaar gezet.
Hij is in te stellen naar eigen hoogte voor zowel de armsteunen als zithoogte, dit is er prettig voor verschillende lengtes.
Ook is hij 360 graden draaibaar en hij is kantelbaar, zodat je dus ook heerlijk relax onderuit kan gaan zitten tijdens het gamen. Ik vind hem op de laagste stand toch nog wat te hoog voor mijzelf, ik ben zelf 165cm. (Met een krukje onder mijn voeten was dat zo opgelost)
Wat mij ook meteen opviel was zijn uitstraling, mooie kleur, diep rood met zwart, een sportief uiterlijk en een fijne nek kussen en ook een fijne lage rugsteun!
Hij zit enorm comfortabel! Dus als je uren onderuit/relaxt wilt gamen is dat geen probleem met deze stoel.
Wel kraakt de stof behoorlijk, maar misschien gaat dit in de loop van tijd minder worden?
Met deze gamers stoel is je game kamer wel meteen compleet! Hij heeft een luxe uitstraling en ziet er kwalitatief goed uit.

Pluspunten

• Nek en rugsteun
  • Uitstraling

Minpunten

• Wat aan de hoge kant voor kleinere mensen
  • Kraakt

Amy 12-12-2021

Goede en kwalitatieve gamestoel

Geschreven voor: Trust GXT 708R Resto

Mijn eerst indruk was: 'Wow, wat een mooie en luxe stoel', de uitstraling is modern en de zitcomfort is ook heel goed, het is niet te hard en ook niet te zacht, precies goed. Een waar je de hele dag eigenlijk wel op kan zitten, zonder pijn aan je achterwerk te krijgen. Ik, als vrouw zijnde kon de stoel prima in m'n eentje in elkaar zetten. En ik ben helemaal niet handig daarin. De armsteunen kan je draaien, en dit is echt heel handig bij het veranderen van een zitpositie, hierdoor kan je ook de stoel helemaal onder je bureau schuiven, zonder dat deze tegen iets aan botst. Verder heb je ook een kussentje voor de onderrug, dit zorgt ervoor dat je een goede zithouding aanhoudt en dus niet krom gaat zitten, dit is dan ook goed voor de rug, omdat je eigenlijk bijna gedwongen wordt om 180 graden te zitten. En het heeft ook een hoofdkussentje, zo kan je lekker naar achter leunen en krijg je ook een steuntje in de nek, heel fijn. En tot slot kan je als je even wilt liggen voor een uitrusting, de stoel helemaal naar achteren doen, en lijkt het alsof je in bed ligt. Al met al ben ik echt super tevreden en zal ik de komende tijd de stoel zeker gebruiken, ook qua prijs is het echt een aanrader.

Pluspunten

• zitcomfort heel goed
  • armleuning die kunnen draaien
  • Kussentjes die aanwezig waren
  • Luxe uitstraling en vooral modern

Reinder 07-12-2021

goede ondersteuning voor de startende gamer

Geschreven voor: Trust GXT 708R Resto

De Trust GXT 708R Resto is een multifunctionele gamingstoel die zorgt voor comfort, wendbaarheid en prettige gamesessie.

Ik heb de stoel gebruikt tijdens het gamen, maar ook tijdens het thuiswerken. Omdat deze zo makkelijk verstelbaar is kun je hem ook makkelijk op een andere plek neer zetten met de exact juiste hoogte.

De stoel heeft een breed zitoppervlakte wat er voor zorgt dat je er ook met een maatje meer goed in kunt zitten, je benen zullen niet gaan slapen. Wat wel een nadeel van dit brede zitoppervlak is, is dat de armsteunen niet bij iedereen dicht genoeg in de zij geplaatst kunnen worden waardoor je daar soms een stukje steun zult missen. Ook is het kussentje in de nek niet gemaakt voor mensen met een lange romp. Er zitten stukjes elastiek om te bevestigen door de daarvoor bedoelde openingen aan de bovenkant, maar als je een lang bovenlijf hebt zit dit kussentje te laag. Maar dit is makkelijk te verhelpen door hem over de bovenkant van de stoel te schuiven.

Je rug wordt heel goed ondersteund in deze stoel en je kan zelf kiezen of je wil kantelen of niet, dit zorgt er voor dat je altijd goed zit.

Het uiterlijk is wel, naar mijn mening, een beetje standaard en best uitgesproken. Ik zou het omschrijven als een standaard gamestoel qua uiterlijk. Ik vind hem ook niet heel mooi qua uiterlijk.

Al met al is het een stoel die goede ondersteuning bied en die er voor zorgt dat je de dag achter de computer goed door komt.

Pluspunten

• verstelbaar
  • ondersteund

Minpunten

• nek kussen niet berstelbaar
  • uiterlijk

Dewi 06-12-2021

Bevalt erg goed, zeker een aanrader

Geschreven voor: Trust GXT 708R Resto

Deze gaming-stoel heeft een professionele uitstraling. De stoel zet je gemakkelijk in elkaar dankzij de bijgeleverde handleiding. De stoel voelt zacht en geeft de juiste ondersteuning. Je kunt de stoel 360 graden draai en de armsteunen, zithoogte en kantelstand instellen naar je eigen houding. Doordat ik veel game en momenteel thuiswerk kan ik uren zitten in deze stoel met de juiste comfort. Daarnaast beleef ik ook veel meer game-plezier.

Het enige nadeel vind ik de armsteunen die je heen en weer kan bewegen. Ondanks dit vind ik deze stoel echt een aanrader!

Pluspunten

• Comfort
  • Look
  • 360 graden roteerbaar
  • Instellen naar eigen wensen en voorkeur
  • Game-plezier

Minpunten

• Armsteunen te flexibel en draaibaar

Charissa 06-12-2021

Zeer fijne stoel met een fraai design

Geschreven voor: Trust GXT 708R Resto

2 weken geleden deze stoel mogen ontvangen om te kunnen testen, hier werd mijn vriend erg blij van. De doos was erg zwaar (21 KG) maar toen we hem in elkaar gingen zetten was het eigenlijk zo gepiept.
De stoel heeft een mooi design van rood met zwart leer wat makkelijk afneembaar is met een vochtige doek. De stoel is ook 360 graden draaibaar met zwenkwieltjes die soepel en makkelijk over de laminaatvloer glijden.
Ook de in hoogte verstelbare armleuningen zijn fijn en makkelijk in gebruik en kunnen in 3 verschillende hoogtes worden gezet.
De rugleuning kan je in een relaxte of luie stand plaatsen zoals mijn vriend dat noemt om ontspannen te kunnen gamen.
Ook de bijgeleverde rug en nek kussentjes zitten er prettig en zijn in hoogte verstelbaar.
Eigenlijk het enige nadeel wat hier is ontdekt is dat de zitting misschien iets dikker had gemogen, voor een zachtere zit. Maar als dat het enige is kan je dat niet echt als minpunt meenemen.

Pluspunten

• Makkelijk in hoogte verstelbaar
  • 360 graden draaibaar
  • makkelijk afneembaar

Minpunten

• een iets zachtere zitting had gemogen

EddyVos 06-12-2021
Geschreven voor: Trust GXT 708R Resto

De afgelopen weken heb ik de Trust GXT 708R Resto gaming stoel mogen testen. Een prima stoel voor zijn prijsklasse.

De stoel kwam in een platte doos bij mij aan. Het in elkaar zetten gaat allemaal redelijk simpel met hulp van de bijgeleverde inbussleutel. De handleiding, die op 1 kaart staat, is niet helemaal duidelijk. Maar als je vaker meubels met een inbussleutel in elkaar hebt gezet weet je redelijk hoe je de plaatjes moet lezen.

Kleur en vormgeving is de stoel best mooi. Zelf hebben wij een rood exemplaar getest maar de stoel is in 4 kleuren beschikbaar.

De afwerking had wel iets beter gemogen. De zijkappen drukken bijvoorbeeld in het leer wat jammer is.

De beugel voor het vergrendelen van de schommelstand gaat wat moeizaam.

De armsteunen kan je naar links en rechts draaien. Helaas kan je ze niet naar voren of achteren schuiven.

Je kan de stoel in meerdere zithoeken instellen. Voor de actieve PC gamer kan je de stoel rechtop zetten. Maar speel je op een console dan kan je de stoelleuning naar achteren laten hellen waarbij je alleen nog een voetensteuntje mist om relaxed te gamen in deze stoel.

De hoogte van de stoel is ook goed instelbaar. Hou er wel rekening mee dat er een erg hoge rugleuning op zit. De stoel past niet in zijn hoogste stand onder een hoogslaper waar een bureau staat.

Zitcomfort kan je zo prettig maken als je wilt. Er is een rug kussen die je in hoogte kan stellen of weg kan laten. Ook op hoofd hoogte zit een kussentje die je ook kan verwijderen als je wilt.

Eindconclusie is dat de stoel, voor zijn prijsklasse, zeer goed is. Let er alleen op dat je wat ruimte hebt vanwege de omvang van de stoel.

Pluspunten

• Hoge rugleuning
  • Zithoek in verschillende standen

Minpunten

• Rugleuning te hoog voor onder een hoogslaper
  • Kans om om te vallen bij achterste ligstand

Nienke 04-12-2021

Veelzijdige gaming-stoel waarbij aan alles is gedacht

Geschreven voor: Trust GXT 708R Resto

Omdat ik in mijn vrije tijd erg graag games speel op de computer en mijn huidige stoel niet voldeed aan  mijn wensen, was ik erg blij deze stoel te kunnen gebruiken. Ik heb deze stoel nu een aantal weken in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.

Toen de bezorger het pakket kwam brengen schrok ik wel even. Het was een  zwaar pakket van zo'n 20 kilo. Toen ik de doos uitpakte zat er van alles in. Maar de stoel was echt in een kwartiertje in elkaar gezet. De handleiding was erg duidelijk en alles schroefjes zaten gesorteerd verpakt in zakjes. Er zat zelfs een sleuteltje bij. Je hoefde zelf dus niet je gereedschapskist erbij te pakken. Ideaal!

De stoel is enorm veelzijdig. Je kan van alles instellen met de diverse hendeltjes die zich onder de stoel bevinden. De hendeltjes zijn van goede kwaliteit. De stoel kan hoger hoger lager en je kan kantelen. De rugleuning kan je naar achter zetten zodat je rug in optimale houding is. Het enige minpuntje is dat de stoel niet heel erg laag kan. Maar ik ben ook echt niet groot. Ik ben 1.58 en kon de grond net aanraken, maar als de stoel 2 cm lager kon zouden mijn voeten goed en plat kunnen rusten op de grond.

Tijdens de pauze van mijn game heb ik de rugleuning van de stoel even lekker helemaal naar achter gezet en lag ik bijna horizontaal. Ik denk dat de hoek zitting-rugleuning zeker zo'n 180° was. Er zitten 2 heerlijke kussentjes bij de stoel. Eentje voor je rug en eentje voor je hoofd. De kussentjes kan je hoger en lager schuiven zodat ze bij elke lichaamslengte op de juiste hoogte zitten. Bij uitpakken leken de kussentjes wat stug. Maar toen ik even op de stoel had gezeten werden ze al zachter. De kussentjes zorgen er eigenlijk voor dat je lichaam op de juiste manier in de stoel zit. Ik kreeg altijd snel last van mijn rug, nek en schouders tijdens het gamen. Maar met deze stoel kan ik alles zo instellen dat ik perfect zit.

De armleuning van de stoel is ook heel erg fijn. Die kan hoger en lager dus voor zowel grote als kleine mensen is de stoel geschikt. Ook kunnen de armleuningen naar binnen of buiten worden gedraaid.

Een ander groot pluspunt is het zitvlak. Deze is namelijk vrij groot, waardoor je voelbaar meer ondersteuning hebt aan je billen. Ook als je bijvoorbeeld wat meer onderuit gezakt zit.

Ik heb laminaat op kantoor liggen en dat was geen probleem. Ik heb geen krassen gekregen of gekke strepen. De wieltjes zijn erg soepel en rollen goed.
De bekleding van de stoel is erg mooi en oogt luxe. Het zwarte kunstleer is stevig, maar zacht en de rode naden maken het geheel helemaal af.

Al met al een mooie en goede stoel die zeker de moeite waard is om te kopen.

Pluspunten

• Duidelijke handleiding
  • Snel in elkaar te zetten
  • In hoogte verstelbare armleuningen

Minpunten

• Zitting zou iets lager mogen kunnen.

michaelvandoorn87 03-12-2021

Fijne gamingstoel met goede ondersteuning

Geschreven voor: Trust GXT 708R Resto

Ik vind het een fijne gaming stoel. En vooral een stoere look!
De stoel is goed in te stellen zodat je optimaal kan zitten en geen last van je rug krijgt. Met andere stoelen kreeg ik na een tijdje last van mijn nek/schouders maar bij deze stoel heb ik dat niet. De kantelbare rugsteun geeft goede rugsteun.
De stoel is makkelijk in elkaar te zetten en rijd makkelijk. Persoonlijk vond ik de bijgeleverde kussentjes geen meerwaarde hebben.

Pluspunten

• Ergonomie goed in te stellen
  • Makkelijk te monteren

Minpunten

• Voor mensen met korte benen is de stoel te hoog

Harold Jacob 03-12-2021

Comfortabele Gaming stoel

Geschreven voor: Trust GXT 708R Resto

Ik heb deze stoel nu een aantal weken mogen testen. Wat mij als eerste opviel toen ik de verpakking open deed was dat het eigenlijk redelijk makkelijk was om te monteren. Alles was bijgeleverd van schroeven mooi in aparte zakjes verpak, duidelijk genoeg handleiding, er zat zelfs een sleuteltje bij zodat je eigenlijk geen eigen gereedschap nodig.

Nadat ik de stoel gemonteerd had en er op ging zitten was de eerste indruk dat ik kreeg dat er een hele stevige stoel is.
De kussentjes zijn in de begin nog een beetje stug maar na een aantal dagen zitten worden ze soepeler.
de stoel heeft een hele mooie vormgeving je zit in een soort van autostoel kuipje waar je ook lekker stevig in zit. Verder zijn de armleuningen beperkt draaibaar. 45 graden links of rechts om. ik had graag gewild dat deze iets meer mobiliteit hadden dan deze stoel heeft, zoals meer graden draaibaar en misschien naar voren kunnen schuiven. Verder kan deze stoel helemaal naar achter klappen met het hendeltje dan kun je lekker languit liggen tijdens een lange game sessie.
De stoel zelf is 360 graden draaibaar zoals de meeste bureaustoelen. De kussentjes zijn te verplaatsen voor je rug en nek zoals je wil dus voor iedereen wel een aanpassing te vinden.
Kort samengevat deze stoel zit heerlijk. Hij voelt heel stabiel en rolt lekker. De kussens zijn goed aan te passen naar ieders wens en het zit comfort is hoog vooral tijdens langere game sessies.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Stevig

Minpunten

• Armleuningen

F 30-11-2021

Gaming stoel

Geschreven voor: Trust GXT 708R Resto

Ik heb de Trust gaming stoel nu enkele weken in bezit en hij bevalt me prima! De stoel wordt geleverd in een doos waarna je deze zelf in elkaar moet zetten. Dit gaat snel en gemakkelijk, de korte maar duidelijk omschrijving geeft precies aan wat je moet doen. De meegeleverde schroeven zijn allemaal voor de zelfde maat Inbus sleutel die ook mee geleverd wordt. Je hebt dus geen extra gereedschap nodig. Ideaal!

De stoel ziet er goed uit. Het kunstleer is een echte eye catcher in de kamer. En voelt goed aan.
Er wordt gebruik gemaakt van een degelijk onder frame met wieltjes, waardoor de stoel gemakkelijk rolt en kan draaien. Zelfs op vloerbedekking rolt de stoel erg makkelijk. Met de verstelbare armleuningen en mee geleverde rug en hoofdkussen kun je de stoel voorzien van extra comfort. Voor de gamer kun je de stoel ook helemaal plat leggen zodat je tijdens lange game sessies nog even kan uitrusten. Zelf gebruik ik de stoel ook als kantoor stoel op mijn thuis kantoor, en dit bevalt me prima. De zithoogte kun je zelf instellen, en de stoel is ook zeker geschikt voor langere personen.

Pluspunten

• Degelijk onder frame
  • Verstelbaar
  • Ook voor langere personen
  • makkelijk in elkaar zetten

Minpunten

• Afwerking had iets beter gemogen

Lucasenfloris 29-11-2021

Comfortabele en coole gamestoel voor uren game- genot

Geschreven voor: Trust GXT 708R Resto

Mijn zoon mocht de trust resto gaming 708R testen.
Wat een bofkont! Na hem een paar weken gebruikt te hebben kunnen wij er de volgende positieve punten over schrijven: gelijk bij binnenkomst van het pakket viel de compacte verpakking op wat maakte dat het zware pak ( van ongeveer 20 kilo) makkelijk naar boven te tillen was.

Eenmaal uitgepakt viel gelijk de mooie kleur van het kunstleer op. Er zat een zeer duidelijke beschrijving met plaatjes bij over hoe de stoel in elkaar gezet dient te worden. Kind doet de was. Na krap een kwartiertje kon mijn zoon erop zitten.
Hij riep gelijk uit: “wow deze zit echt stukken beter dan mijn oude - merkloze gamestoel! En wat zijn de wieltjes wendbaar” ikzelf vind hem ook echt leuk staan in zijn kamer, heel stoer!
Hij is 360 graden wendbaar.

Normaal had hij altijd last van zijn nek na lang gamen maar omdat deze stoel in hoogte te verstellen is en de armsteunen naar wens aan te passen zijn geeft hij aan minder nekklachten te hebben. Komt waarschijnlijk ook door de fijne kussentjes die je gemakkelijk en stevig vastmaakt met drukpunt gordels.

Mijn jongste zoon van 10 jaar maakt er ook gebruik van en kan ondanks dat hij kleiner is ook goed erop zitten.
Daarvoor zijn de verschillende standen ook top!
En mijn man vind het weer fijn dat de rugleuning zo hoog zit. Dus voor elk wat wils. Het comfort verhoogd echt hun game plezier!
En daarnaast gebruikt mijn zoon hem nu ook als bureaustoel tijdens het maken van zijn huiswerk en daarvoor is hij ook top.
Kortom een aanrader voor iedere leeftijd!

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Verschillende standen/hoogtes instelbaar
  • Zeer wendbaar

Minpunten

• Niet kunnen ontdekken

mcacora@hotmail.com 26-11-2021

Uitstekende gamestoel

Geschreven voor: Trust GXT 708R Resto

De doos kwam binnen en gelijk viel het gewicht op (+/- 20 kg), dit moest haast wel een degelijke stoel zijn.
De onderdelen moest ik wel eerst in elkaar zetten. Handleiding, alle onderdelen en zelfs de benodigde inbussleutel waren aanwezig en met een minuut of 20 stond de stoel in elkaar.

Het fraaie 5-spaaks stalen onderstel met gebogen poten is erg solide, de wieltjes rijden soepel, maar zijn wel hard. In mijn geval is dat niet erg (laagpolige vloerbedekking met stoelmat), maar wanneer je stoel op vloertegels of laminaat/parket staat kan dat mogelijk wat geluid geven en wellicht minder grip.

De zitting en rugleuning zijn van zwart kunstleer met rode accenten en wit stiksel. De fraaie logo’s voor- en achterop de rugleuning zijn ook gemaakt met het witte stiksel en geven de stoel een professionele stoere uitstraling. De zitting en rugleuning zitten stevig en comfortabel en hebben speelse rondingen. Met mijn lengte (1,85) kan ik met het achterhoofd nog net op de hoofdsteun rusten (de recommended length van 1,95 lijkt me dan ook te lang). Heerlijk comfortabel zijn de kussentjes. Vooral het kussentje in de onderrug is perfect, waardoor je rug goed ondersteund wordt. Maar ook het kussentje voor in de nek is heerlijk. Voordeel van het kunstleer is dat het makkelijk afneembaar is (vette vingers, druppels en stof). Mensen die wat grotere heupen hebben of bredere schouders zullen de wat hardere randen waarschijnlijk voelen.

De armsteunen zijn zacht, maar voelen hard aan en zijn in een stand van 45 graden naar binnen of naar buiten te draaien. Deze voelen niet erg solide, zelfs wiebelig, aan.

De kleinst instelbare breedte is eigenlijk nog te breed. Dit wordt veroorzaakt door de brede zitting, de armleuningen zijn in de smalst mogelijke instelling vastgezet, maar dat komt ergonomisch niet goed uit ten opzichte van het toetsenbord waardoor je onderarmen vanwege de uitgeholde leuningen worden afgekneld op de randen ervan.
De rugleuning is in ruime mate (+/- 80% achterover) verstelbaar. In de uiterste stand zou ik niet adviseren want dan vermoed ik dat de stoel omkiept, maar lekker relaxt achterover leunen (tot 45 gr) voelt verder heerlijk aan, zeker wanneer je de meegeleverde verwijderbare lende- en hoofdsteunen erbij gebruikt.

De hendels voor rugleuning en de zithoogte zitten bij elkaar aan de rechterzijde, de knop voor het kantelen van het zitgedeelte aan de onderzijde. Het in hoogte afstellen van de armleuningen zit aan de buitenzijde ervan, de breedteafstelling (2 cm aan elke zijde) is slechts te doen door de 3 inbusschroeven aan beide zijden los, en weer vast te draaien

Eindoordeel: prima comfortabele stoel
Prijs/kwaliteit: heel goed

Pluspunten

• bekleding
  • design
  • comfort

Minpunten

• ergonomie armsteunen

m***********@g******** 25-11-2021

Goed in elkaar te zetten zelf

Geschreven voor: Trust GXT 708R Resto

Het in elkaar zetten van deze stoel vanuit de doos is makkelijk en duidelijk

Pluspunten

• In elkaar zetten van deze stoel
  • Goed verpakt